Bestellen

Hoe kan ik producten bestellen bij Entocare?

Entocare heeft een webshop waar zakelijke en particuliere klanten producten kunnen bestellen voor de biologische bestrijding van plagen.

Heeft Entocare ook een winkel waar ik producten kan kopen?

Nee, je kunt alleen producten bestellen bij Entocare via de Webshop. Het is eventueel wel mogelijk om bestelde producten af te halen na telefonische afspraak.

Hoe kan ik een zakelijk account aanvragen?

In de groene topbalk op de website vind je de knop: Account aanmaken.
Hieronder kun je kiezen voor “registreer zakelijk” of  “registreer particulier”.
Zakelijke klanten krijgen na het invullen van het registratieformulier van ons een wachtwoord toegestuurd.
Particuliere klanten kunnen zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen en direct registreren.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen als ik hem heb ingediend?

Nee, helaas kun je een bestelling niet meer wijzigen als je hem eenmaal heb ingediend. Als je extra producten wilt bestellen kun je een nieuwe bestelling aanmaken.

Kan ik een bezorgdatum kiezen?

Ja dat kan. Tijdens het aanmaken van een nieuwe bestelling kun je in het veld “Requested Delivery Date” de datum invullen waarop je het pakket in huis wilt hebben. We doen ons best om de bestelling op deze datum te leveren. Als dit niet mogelijk is, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende beschikbaarheid van (één) van de producten, dan zullen we contact opnemen.

Waarom krijg ik geen bevestigingsmail?

We sturen iedere klant een email ter bevestiging van hun bestelling. We hebben gemerkt dat deze mails vaak door google geblokkeerd worden zodat het bericht niet bij de de ontvanger terecht komt (ook niet in de spam). het lijkt vooral voor te komen bij klanten met een gmail-account. Je kunt dit opheffen door post@entocare.nl als veilige afzender toe te voegen. In de volgende vraag lees je hoe je dit kunt doen.

Hoe kan ik een emailadres deblokkeren?

je kunt het emailadres van Entocare post@entocare.nl deblokkeren of als veilig adres toevoegen door de volgende stappen uit te voeren op je computer:

Geblokkeerde accounts zoeken of een blokkering opheffen

  1. Klik op uw computer rechtsboven op uw profielfoto of initiaal. Je Google-account beheren.
  2. Klik op Mensen en delen.
  3. Klik in het gedeelte ‘Contactpersonen’ op Geblokkeerd.
  4. Er wordt een lijst weergegeven met de accounts die u heeft geblokkeerd in Google-producten.

Versturen & bezorgen

Hoe snel heb ik het product in huis?

Over het algemeen duurt het 2 tot 4 werkdagen voor het product geleverd wordt. Omdat wij werken met levend materiaal is het niet altijd mogelijk om onze producten dezelfde dag te versturen.
Bij het aanmaken van een nieuwe bestelling kun je invullen op welke datum je het product wilt ontvangen.

Moet ik thuis zijn als het pakket bezorgd wordt?

Pakketten voor zakelijke klanten versturen wij per koerier. Voor ontvangst moet er iemand aanwezig zijn op het bezorgadres.

Particuliere pakketjes versturen we bijna altijd als brievenbuspakketje. Hiervoor hoef je niet thuis te blijven, het past gewoon door de brievenbus.

Hoe lang is het product houdbaar na ontvangst?

Onze producten bevatten levende beestjes. Daarom kun je het product het best direct na ontvangst gebruiken. Sommige producten zijn enkele dagen houdbaar in de koelkast. Meer informatie hierover vind je op de productpagina in de webshop.

Worden er pakketjes verstuurd als het vriest?

We houden de weersomstandigheden in de gaten. Als het vriest zullen we wachten met het verzenden van brievenbuspakketjes voor particulieren tot de temperatuur weer boven nul is.

Zakelijke pakketten worden verstuurd in een isolerende piepschuim doos. Deze pakketten kunnen ook als het vriest verzonden worden.

Worden er pakketten verzonden als het 's zomers warm is?

We houden de weersomstandigheden in de gaten. Indien mogelijk versturen we met koelelementen in een isolerende envelop. Als de temperatuur richting de 30 °C gaat zullen we het verzenden van particuliere pakketjes uitstellen.

Zakelijke pakketten worden verstuurd in een isolerende piepschuim doos met koelelementen. Op deze manier kunnen de pakketten ook verstuurd worden als het erg warm is.

Productkeuze & toepassing

Hoe kies ik het juiste product?

Op onze website kun je veel informatie vinden over het maken van de juiste keuze bij plaagbestrijding. Kijk bijvoorbeeld onder “plagen en bestrijders” welke mogelijkheden er zijn.
Ook op de productpagina’s in de webshop vind je informatie over het toepassen van producten en welke alternatieven er zijn.

Kom je er niet uit? Stuur dan een mailtje naar: post@entocare.nl

Hoe moet ik het product toepassen?

De gebruiksaanwijzing van het product staat op de productpagina in de webshop . Daar vind je onder het tabblad “toepassing” ook aanwijzingen voor de dosering en de omstandigheden waaronder je het product kunt gebruiken.

Kan ik dit product binnen of buiten gebruiken?

Kijk op de productpagina in de webshop bij het tabblad “Toepassing” waar en wanneer je het product kunt toepassen.

Zijn de producten van Entocare gevaarlijk voor kinderen of huisdieren?

De producten van Entocare zijn volstrekt ongevaarlijk voor mensen, huisdieren en milieu. Je kunt ze in elke situatie veilig toepassen. Omdat onze nuttige insecten vaak erg klein zijn zullen ze nauwelijks opvallen en heb je er geen last van.

Hoe lang zijn zakjes met roofmijten houdbaar?

Zakjes met roofmijten zoals Swirski-Mite Plus en Spical-Plus  werken 4 tot 6 weken. In deze periode komen er steeds nieuwe roofmijten uit de zakjes.

Moet ik de zakjes met roofmijten openmaken?

In de zakjes zit al een klein gaatje. Hierdoor kruipen de roofmijten naar buiten. Het is niet nodig om het zakje verder open te knippen, de werking zal hierdoor niet sneller gaan.

Ik heb roofmijten uitgezet maar zie niets lopen. Zijn ze dood?

Roofmijten zijn zo klein dat je ze met het blote oog nauwelijks ziet. Met een loep zijn ze beter zichtbaar maar ook dan zijn ze meestal moeilijk te vinden. Vaak zitten ze verscholen op de plant. Als je ze niet ziet wil dat dus niet zeggen dat ze dood zijn.

Wat is het verschil tussen Swirski-Mite Plus en Swirski Ulti-Mite zakjes?

De zakjes van Swirski Ulti-Mite zijn gemaakt van industrieel composteerbaar materiaal. Je kunt deze zakjes samen met het plantafval afvoeren. Particuliere klanten kunnen de zakjes in de kliko voor gft gooien.
Door het nieuwe materiaal is de inhoud van de Ulti-Mite zakjes beter beschermd tegen uitdroging. Ze zijn daarom heel geschikt voor toepassing in ruimtes met een lage luchtvochtigheid of wisselende temperaturen.
In beide zakjes zit dezelfde soort roofmijt en er komen ongeveer 250 roofmijten uit.